КІБЕРПОЛІЦІЯ ЗАСТЕРІГАЄ!
Як не зловитися на гачок шахраїв? Як не втратити гроші? Як перевірити працівника банку, який телефонує за додатковою приватною інформацією? Як розпізнати шахрайську схему?
Кіберполіція застерігає і навчає! Не стань мішенню шахрая – запам’ятай правила!
Пʼять речей, які ти можеш зробити, щоб захистити себе від шахраїв:
- Будь пильним та обережним;
- Не перераховуй кошти не верифікованим особам;
- Уникай фейкових сторінок у соціальних мережах;
- Не розголошуй свої персональні дані;
- Ознайомся з шахрайськими схемами на офіційному сайті кіберполіції:https://cyberpolice.gov.ua/.
З тобою звʼязався працівник банку? Памʼятай про 7 фактів:
- Реальний працівник банку не просить надсилати кошти;
- Лише шахраї наполягають на оплаті грошовим переказом чи криптовалютою;
- Працівнику банку не потрібна інформація про твій картковий рахунок;
- Ніколи не передавай інформацію про твої рахунки тому, хто телефонує;
- Не повідомляй нікому тимчасові паролі, які приходять у смс-повідомленні! Розголошення цієї інформації призведе до втрати коштів;
- Не переходь за посиланнями! Не натискай на посилання, які надсилає тобі «працівник банку»;
- Не виконуй ніяких дій у банкоматах чи терміналах. Співробітник банку не надає вказівок щодо проведення маніпуляцій у банкоматах чи терміналах.
6 ознак фішингового листа:
- Звернення до вас автоматично згенероване;
- E-mail адресанта не офіційний;
- У листі містяться прохання надати персональні дані;
- Наявні кнопки з гіперпосиланням на фейковий сайт;
- Додані невідомі вкладення;
- У тексті присутні граматичні помилки.
Не стань жертвою!
Захисти.Завжди захищай свою особистість. Ніколи не повідомляй особисту інформацію.
Відмов.Довіряй своїм інстинктам. Якщо ти отримав підозрілий електронний лист, видали його. Якщо ти сумніваєшся в правомірності телефонного дзвінка від незнайомця, поклади слухавку.
Повідом.Повідомляючи про шахрайство, ти надаєш правоохоронним органам інформацію, необхідну для припинення злочинної діяльності шахраїв і запобігання, щоб інші не стали жертвами фішингу (обману з метою викрадення особистої інформації).
Основні правила від кіберполіції:
- Будь пильним при отриманні дзвінків з невідомих номерів.
- Не передавай дані карткових рахунків чи паролю до онлайн банкінгу. Банківські працівники ніколи не запитують таку інформацію.
- Не довіряй особі, яка телефонує, тільки тому, що вона знає про тебе персональну інформацію. Шахраї можуть знайти її в Інтернеті.
- Не перераховуй кошти за проханням особи, яка телефонує. Працівники банку ніколи не попросять тебе про це.