Відділ освіти Краснопільської селищної ради

Актуальні новини

Мій світ психології

 

Протягом лютого – квітня 2020 року в області реалізовано дистанційний проєкт «Мій світ психології». Проєкт започатковано з метою підвищення рівня психологічної культури здобувачів освіти, їх мотивації до саморозвитку, самопізнання. Проєкт реалізовувався у 2 етапи: І етап – з 26 лютого до 12 березня     2020 року; ІІ етап – з 16 березня до 10 квітня 2020 року.

На першому етапі учасникам необхідно було надати відповіді на тестові завдання з теми «Стрес». На ІІ етапі – створити ментальну карту до поняття «Резилієнс».

Учасниками проєкту два роки поспіль є учні Краснопільської гімназії Станіслав Бесараб та Самотоївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Станіслав Лисенко, яких за результатами участі у двох етапах відзначено дипломами.

Вітаємо переможців!

 

Психологічний супровід першокласників в умовах Нової української школи

Організація ефективного психологічного супроводу дитини з перших днів перебування в закладі освіти прискорить процес адаптації її до шкільного життя, та забезпечить створення соціально-психологічних умов для успішного навчання і психологічного розвитку в ситуаціях шкільної взаємодії. На сьогоднішній день фахівцями психологічної служби вже напрацьовано певний досвід роботи щодо супроводу першокласників на етапі адаптації до навчання у школі.  У той же час у процесі реформування системи початкової освіти, зміст діяльності спеціаліста психологічної служби з означеного питання потребує перегляду та внесення коректив відповідно до концептуальних засад НУШ та Державного стандарту початкової освіти.

 Про те, яким має бути алгоритм психологічного супроводу першокласників у Новій українській школі, обговорювали з фахівцями психологічних служб закладів освіти Краснопільської селищної ради під час онлайн-вебінару, проведеного завідувачем методичного кабінету відділу освіти Вірою Бесараб 4 червня 2020 року. У ході  вебінару  висвітлено мету та завдання психологічного супроводу адаптації першокласників у НУШ, охарактеризовано  терміни та етапи супроводу, розглянуто ризики та перешкоди, що можуть ускладнювати цю роботу і впливати на її ефективність. Особливу увагу акцентовано на критеріях  оцінки ефективності роботи практичного психолога із зазначеного напрямку.

Отриману інформацію фахівці психологічної служби врахують в організації  подальшої роботи та при планування свої діяльності на 2020-2021 навчальний рік.

 

Про підсумки обласного дистанційного проєкту «Мій світ психології»

 

Інструктивно-методична нарада

«Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Організація навчання дітей з ООП у 2020/2021 н.р.»

15 травня 2020 року завідуючою методичним кабінетом відділу освіти Вірою Бесараб спільно з фахівцями КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Краснопільської селищної ради Людмилою Петровою та Наталією Теслею проведено нараду для фахівців психологічної служби та керівників закладів дошкільної освіти з  питання психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами та організація  їх навчання  у  2020/2021 н.р.».

Під час наради було розглянуто нормативно-правове забезпечення  інклюзивного навчання та порядок організації інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, обговорено особливості психофізичного розвитку та психолого-педагогічного супроводу  дітей з ООП. Під час зустрічі акцентувалась увага на необхідності вчасного проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини фахівцями ІРЦ та можливості дистанційного подання документів для проведення обстеження через автоматизовану систему роботи інклюзивно-ресурсних центрів.

  

 

Онлайн-опитування

Повідомляємо, що лабораторією психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України у рамках науково-дослідної роботи за темою «Технології соціально-психологічної підтримки стигматизовуваних меншин» протягом травня 2020 року проводиться онлайн-опитування щодо стигматизації в освітньому середовищі. Опитування проводиться на google-формах за посиланнями:

анкета 1 –

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeBWtUkYqtK3Uf56P-np1kGrVBcJZcZajedKWe1OdRaPvpeVg/viewform

анкета 2 –

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdQ2DzQHs_Aii8Za77QdO5IMLQJwnqNaHyXvUZX5GnBkK701w/viewform   

          Просимо організувати участь в онлайн-опитуванні педагогічних працівників, практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти.

 

Творчий звіт практичного психолога

 Відповідно до плану роботи методичного кабінету відділу освіти Краснопільської селищної ради 28 лютого 2020 року на базі Угроїдського закладу дошкільної освіти відбувся творчий звіт практичного психолога Вікторії Грачової, яка атестується у 2020 році.

Вікторія Миколаївна ознайомила присутніх із досвідом роботи, презентувала власні напрацювання та дидактичне забезпечення, яке використовує під час корекційно-розвивальних занять, консультативно-просвітницької роботи з педагогічними працівниками та батьками.

У практичній частині учасники заходу переглянули заняття з дітьми старшого дошкільного віку «У світі емоцій»  та взяли участь в інтерактивних вправах щодо розвитку емоційного інтелекту, профілактики професійного вигорання.

Під час круглого столу учасниками обмінялися враженнями та висловили слова подяки організаторам зібрання.

Наступність між садочком та школою

Бути готовим до школи –

не означає вміти читати, писати, рахувати.

Бути готовим до школи – всьому цьому навчитися.

Л.А.Вегнер

Одна з характерних ознак сучасних змін у системі української освіти – реформування на засадах неперервності. Основними напрямами цього процесу є його спрямованість на виконання державних освітніх стандартів і забезпечення наступності між окремими ланками освіти. Наступність - це врахування того рівня розвитку дитини, з яким вона прийшла до школи, опора на нього. Проблема наступності між дошкільною та початковою ланками освіти, з року в рік не втрачає своєї актуальності.

 

7 лютого 2020 року на базі Самотоївського ЗДО та Самотоївської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено семінар-практикум «Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках впровадження Концепції «Нова українська школа». У теоретичній частині семінару присутніх ознайомили з досвідом роботи вищезазначених закладів з питання забезпечення  наступності  між школою та дитячим садочком. Завідуюча закладом дошкільної освіти Тетяна Жиленко розповіла про  програму «Впевнений старт», акцентувала увагу присутніх на її перевагах у підготовці до навчання в умовах реформування системи української освіти. Заступник директора з навчально-виховної роботи Самотоївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Наталія Дєдова порівняла програму «Впевнений старт» та  програму Нової української школи, де заначила, що програма «Впевнений старт» забезпечує неперервність та наступність у роботі садочка та школи. Практичні психологи закладів Світлана Мікаєлян та Віра Бесараб ознайомили учасників заходу із особливостями психологічного супроводу  дошкільників та молодших школярів. Досвідом роботи щодо виявлення дітей з особливими освітніми потребами у ранньому віці та з наступним охопленням їх інклюзивним навчанням поділилася асистент учителя Самотоївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Світлана Копаниця. На доцільності та можливості надання корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП у КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Краснопільської селищної ради зосередила увагу присутніх директор центру Людмила Петрова.

 

У практичній частині семінару відвідано інтегроване заняття з дітьми старшого дошкільного віку з блоку «Парк професій: спілкування з майстрами» на тему «Магазин» (вихователь Юлія Бондар), фрагменти уроків з учнями 2 класу «Магазин. Продукти харчування» (учитель Наталія Тихобаєва), з учнями 1 класу «Використання інтерактивних методів на уроках української мови» (учитель Тетяна Гребіник).

Під час рефлексії учасники заходу під керівництвом практичного психолога Світлани Мікаєлян створили та презентували «Школу майбутнього».

 

 

Засідання творчої групи фахівців психологічної служби

        Недостатньо знати, необхідно також застосувати…

                                                                                                         Анатоль Франс

 

Однією з умов формування і розвитку  особистості є створення сприятливої атмосфери в сім'ї, яка б виключала насильство у будь-яких формах чи проявах. ПсихологиР.Берон і Д.Річардсон зазначали: «... існує ризик, що стиль спілкування, який ґрунтується на силі,... перетворить дитину в таку, що відторгнута середовищем однолітків, відстає в школі,... у неї складається дуже негативне уявлення про себе».

Саме проблемі профілактики насильства і було присвячене чергове засідання творчої групи фахівців психологічної служби, що відбулося 11 грудня 2020 року згідно плану роботи методичного кабінету відділу освіти Краснопільської селищної ради.

Під час зібрання учасники розглянули та обговорили матеріали напрацювань колег, визначили шляхи подальшої роботи.

Насильство – актуальна проблема сучасного українського суспільства

Мій улюблений світ — без насильства,

Без жорстокості, болю і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова…

І. Супрун

 

 

Насильство над дітьми – це надзвичайно болюче  та актуальне питання, що викликає серйозну стурбованість, яке, не лише ставить людину в залежне становище, а й завдає величезної моральної шкоди суспільству й є серйозною загрозою дотримання прав людини і дитини.

Сьогодні визначено, що насильство – не випадковість, не звичайний прояв агресії, не просто сімейна традиція. Це механізм влади і контролю над слабшими морально та фізично.З метою підвищення рівня поінформованості фахівців психологічної служби з проблеми профілактики насильства над дітьми 11 грудня 2020 року у приміщенні відділу освіти Краснопільської селищної ради було проведено семінар-практикум для фахівців психологічної служби на тему «Запобігання та протидія  насильству над дітьми в роботі фахівців психологічної служби». Учасники заходу ознайомилися з законодавчо-правовою базою, що регулює діяльність педагогічних працівників у закладі освіти з питання запобігання та протидії домашньому насильству, обговорили алгоритм дій практичного психолога та соціального педагога у випадку, коли відомо, або є підозра щодо вчинення факту домашнього насильства. Узяли участь в інтерактивні вправі «Дерево насилля»,  під час виконання якої пригадали причини, прояви та наслідки впливу  різних видів насильства на особистісний розвиток дитини.